långt inlägg

sötnosar! har hittat en gammal skiva med massa gamla låtar..och vissa av dom är skit bra. Men vissa är ju riktigt usla, haha tillexempel den här gammla låten från norrlandsguld..fast den är så dålig så man bara kan lyssna på den om och om igen. Haha det är roligt att höra på iallafall, jag hade tänkt att berätta lite om mig själv och mitt liv, de vill säga mina släktingar o.s.v. obs det kan bli ett långt inlägg.


Mina föräldrar heter fredrik och caroline och min storebror heter dennis. Jag har både farmor,farfar och mormor. Min morfar dog när jag var 3 så det är 11 år sen, saknar honom fortfarande. Mina släktingar är både från pappas och mammas sida från norrland så alla mina släktingar bor där nere. så man kan säga att jag är halv norrländsk, jag är som sagt stolt från vart jag kommer ifrån..min släkt kommer också från frankrike så jag har lärt mig att man ska vara stolt för vart man kommer ifrån. En av min pappas kusin heter  jakob hellman och har gjort tillexempel den här låten : http://www.youtube.com/watch?v=p6m9FDyLemI och många andra. Jag vet inte om ni har hört honom förut men jag är säker på att era föräldrar har det. Mitt enda minne av min morfar det är när jag sitter i hans knä medans min mamma kör oss i hans rullstol. Jag kan glatt berätta att jag sett upp till alla mina släktingar, från min gammelfarfar till min pappa o.s.v. Jag stog min gammelfarmor och gammelmormor närmast av dom "gammla släktingarna" båda blev över 90 år innan dom dog. Vi bodde ofta hos min gammelfarmors hus i norrland på sommrarna, älskade att vara där! stor tomt med hästar. Jag minns fortfarande hur det luktade nere i källaren, hon gjorde världens godaste pannkakor. Det finns garaterat ingen som gör godare pannkakor än hennes. Efter hon dog så blev allt som på svart och vitt..min farfars brorsor sålde hennes hus fast han inte visste och ville inte det. Han är polis så han vet hur allvarligt brott dom gjorde, ska inte ta upp det i bloggen det blir för personligt då. Men såklart kunde han inte åtala dom eftersom det är hans bröder och även fast dom kan göra något hemskt så går det ju bara inte. Dom har bett om hans förlåtelse och han godtag den..jag har aldrig förstårt varför han gjorde det. Men han är verkligen så snäll, det är helt otroligt hur snäll han kan vara. Ser verkligen upp till han! min mormor är den jag mest är lik, vi skrattar åt precis samma saker.. samma dåliga humor och vad ska man säga? vi är helt enkelt som systrar. Det låter kanske konstigt men så är det, min farmor är nog den som jag vet sammlar på massa gamla saker. Hela min farmor och farfars lägenhet är helt fullt med saker hon köpt, men en sak vet jag..hon skulle sälja allt det där för min skull. Skulle aldrig tvivla på att dom inte älskade mig, för då skulle dom aldrig göra allt dom gör för mig just nu. Skulle dö och döda för dom! samma sak gäller min mamma och pappa och storebror.. gör vad som helst för dom. Min farmors systrar står jag också väldigt nära, speciellt gunilla och ingmar. Dom har världens finaste lägenhet i stan som jag´inte ens vill veta vad den kostar ;) haha. Min moster är som min soulmate, hon och jag har ett band som ingen annan har. Min fina mamma är allt! och min gulliga pappa är också allt, har inga ord för dom. Jag har alltid haft lätt för att få folk att skratta, alla säger att det är min utstrålning som gör allt. Och att deras dag blir bäst när jag skrattar och ler, jag har aldrig tänkt på varför men dom säger att mitt skratt är så...jag vet inte hur man säger..dom skrattar när jag skrattar det är det jag vill komma till. Mina lärare säger likadant, visst är det roligt att höra. Haha nu ska jag inte trötta ut er helt och hållet..

tack för att ni läser våran blogg :) vi är verkligen tacksamma! / rebecca


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0